JOB-URI IN STRAINATATE. DACA PLECAM, VOM REVENII IN TARA?

Posted: 23/01/2015 in Cariera
Etichete:, , ,

the job of my life

Recent am scris (aici) despre un exemplu al unui om de inalta calificare, care a decis sa paraseasca definitiv Romania, dupa ani de bataie de joc in aproape toate aspectele vietii.

Azi, o sa prezint cateva exemple si in sens invers, adica oameni carora li s-au propus job-uri bine platite in strainatate, pe care insa nu le-au acceptat sau in unele cazuri le-au acceptat, dar au revenit in tara, dupa o anumita perioada de timp.

Am sa incep exemplificarea cu Omul modest si generos, renumitul inventator genial (peste 100 inventii), om de stiinta si filosof, dl.Iustin Capra, care de putina vreme, din pacate pentru noi, nu mai este printre noi. In acest sens, am identificat in cateva interviuri (putine) pe care le-a dat, cateva marturisiri elocvente :

Ce v-a tinut in Romania?
  • Noi avem obligatia morala sa ne respectam locul, parintii si obiceiurile. Sunt proaste? Sa le facem bune! Am fost invitat sa raman la Freiburg, dar le-am zis ca sunt roman, nu transfug. La ora actuala, 30% din populatia Americii o duce mai rau ca noi. Toata lumea vrea in Occident. Eu sunt mai prost, vreau la Filipestii de Padure. Niciodata nu m-a interesat valoarea materiala. Mereu am zis: „Doamne, da-mi salariu mai mic decat al colegilor mei, ca sa nu ma invidieze“. Valorile materiale te baga în pamant. Iisus spunea sa adunam averi în ceruri, nu pe pamant. Cele de pe pamant sunt perisabile, mor, ruginesc, le mananca moliile. Cand a venit apostolul Pavel, a zis: „N-am venit sa va arat lumea care se vede, pentru ca lumea care se vede, de fapt, nu exista“. Sa încerc sa explic. Daca intram în structura materiei, gasim electroni, protoni, neutroni. Dar acestia nu sunt materie, ci sarcini electrice. De fapt, lumea nu exista ca materie, exista ca energie. De aceea Biblia spune ca Dumnezeu a facut Pamantul din nimic.”;

  • De meserie, eu sunt roman, iar la asta eu nu voi renunta niciodata, chiar daca cei din jur te privesc ca pe un tataie ticnit.“;

  • Cand reusesc tehnic ceva, ma bucur, dar cand castig material, ma sperii. Imi dau seama ca sunt altii mai merituosi ca mine, iar în al doilea rand nu este meritul meu, ci al lui Dumnezeu. Eu nu sunt inventator, Dumnezeu este„;

  • Desi a avut numeroase propuneri pentru a pleca in strainatate, nu a vrut sa plece din tara pentru ca „e mult mai interesant sa faci ceva acolo unde stii ca nu se poate” si pentru ca „a fost mereu oaia neagra, ca orice om care merge pe alt drum decat cel obisnuit„;

Alte exemple :
De ce au plecat?
  • Am plecat din Romania deoarece, la acel moment, piata de Quality Assurance era redusa si foarte exigenta. Mi-am dorit foarte mult sa fac urmatorul pas, de la game testing la software testing, asa ca am acceptat aceasta schimbare radical.

    Initial am avut foarte multe emotii: eram intr-o tara complet straina, intr-un domeniu complet nou, atmosfera era foarte serioasa, iar limba era complet necunoscuta pentru mine. M-am mai linistit cand am vazut ca la programul de formare initiala mi s-au alaturat alti trei nou-veniti din alte tari. Totusi, lucrul care m-a ajutat cel mai mult a fost numarul semnificativ de romani din companie, inclusiv din echipa mea(Andrei Dumitrescu, QA& Testing analyst, 28 ani, care a lucrat in Praga)

  • pregatirea academica a Irinei Albisoru (28 de ani), in domeniul financiar-bancar, i-a oferit oportunitatea de a lucra in Cehia pentru o banca de investitii, de unde a plecat sa lucreze la o alta banca, in Londra.

De ce s-au intors?
  • Dupa ce am plecat din tara, am pastrat legatura cu oameni care activau in domeniul QA si am observat ca piata din Romania se schimbase, se deschideau numeroase companii in domeniul IT si nivelul calitatii crestea. Cu toate acestea, planuiam sa ma intorc in Romania in decurs de aproximativ 1 an. Tatal meu m-a sunat cand a vazut online job-urile disponibile la DB Global Technology, si am aplicat imediat. Este un sentiment foarte placut sa imi pot vorbi limba oriunde si sa fiu aproape de prieteni. Nu as putea sa ma pronunt in privinta Romaniei, insa Bucurestiul imi pare schimbat, mai avansat, mai activ, mai implicat, mai profesionist. Consider ca am facut alegerea corecta si sunt multumit de ea, dar cred ca mai trebuie sa treaca ceva timp pentru a avea o imagine de ansamblu.”(Andrei Dumitrescu, QA& Testing analyst)
  • Motivul pentru care am decis sa revin in Romania a fost familia. Am ales DB Global Technology in principal pentru ca imi doream sa lucrez in continuare pentru o banca de investitii” (Irina Albisoru, QA analyst)

Cunoasteti exemple similare sau povesti de success sau de esec ale unor romani in strainatate?

Daca ti-a placut articolul sau informatiile ti s-au parut utile, nu uita te rog sa dai like si, daca vrei, sa il distribui prietenilor tai sau sa lasi un comentariu cu parerea ta!

Comentarii
  1. calinakimu spune:

    Ubi bene, ibi patria…..de fapt „patria ” este acolo unde te simti ACASA, adica confortabil. Confortabil nu presupune numai locul de nastere, parintii si strabunii, inseamna si conditii materiale pentru asigurarea existentei. Noi am transformat lumea intr-o competitie, intr-o continua alergatura pentru asigurarea unei NORMALITATI, adica al unui trai decant. Dar cum noi suntem egoisti, concurentiali, conflictuali, lacomi, insensibili, lipsiti de iubire…exploatandu-ne unii pe altii cu o cruzime maladiva…existenta a devenit o lupta continua…
    In speta, daca stai in Romania, sansa de a traii decent este redusa. Nu voi mai insista asupra cauzelor. In strainatate, iti asiguri un trai decent, dar acolo ramai un „strain” …nu-ti gasesti „locul”, nu esti in largul tau…Nu poti impaca aceste stari conflictuale, cauzate de un Ego izolationist, conflictual….

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

