„In IT, unii specialisti, castiga mai bine decat managerii lor!” Dragos Gheban, Catalyst Solution

Posted: 04/10/2014 in Interviu
Etichete:, , , , ,

Dragos Gheban Catalyst Solution Angajatori de Top

Un alt extras dintr-un interviu din seria ZF Live cu dl.Dragos Gheban, Managing-Partner la Catalyst Solution despre evolutia pietei muncii, ce cauta angajatorii, cum trebuie sa se pregateasca candidatii pentru interviu si multe alte surprize. Vedeti mai jos detalii!

Reporter ZF : Ce ati remarcat, din ce industrii vine cererea cea mai mare?
Dragos Gheban: Sunt 3 industrii majore, care au generat si vor genera in continuare mari oportunitati de cariera : IT, Outsourcing, Auto (industrie care a crescut foarte mult in Vestul tarii), FMCG (industria bunurilor de larg consum), Consultanta.

Reporter ZF : Ce salarii ofera angajatorii? Au crescut salariile in ultimii 5 ani?
Dragos Gheban: Cred ca sunt domenii in care salariile au crescut, de exemplu in IT.

Reporter ZF : Cele mai bune pozitii pe care ati plasat candidatii in IT ce salarii au?
Dragos Gheban: Modelul nostru de business nefiind recrutarea, nu avem date despre salarii, insa pe portalul nostru de job-uri, „hipo.ro”, au fost inclusiv manageri care si-au gasit job-uri mai bune, astfel incat banuiesc ca salariile (multe dintre ele) au depasit 1000-2000 euro sau chiar mai mult de atat.

Reporter ZF : Ce tendinta vedeti pe piata serviciilor online pentru recrutare?
Dragos Gheban: Noi vedem nisarea ca un trend care se va intampla din ce in ce mai mult, deoarece au mai mari sanse sa acopere nevoile de recutare ale angajatorilor, de aici si interesul nostru pentru candidatii cu studii superioare. Un alt trend ar fi mutarea unor concepte din viata reala in mediul online, de exemplu noi organizam editia online „Angajatori de Top”, la care pot participa companii de oriunde din Romania sau chiar si din afara, la fel si candidati care sunt acum in Romania sau in afara. Si, incet-incet, mutarea unor evenimente gen prezentari de companii, work-shop-uri in webinarii. Vedem totodata ca prezenta angajatorilor in mediul online creeaza o miscare din sens opus din partea candidatilor, adica prea mult online, ii face pe candidati sa-si doreasca o intalnire face-to-face. De multe ori, mediul online e ca o cutie neagra, ti-ai bagat CV-ul si astepti sa vezi ce se intampla, iar de multe ori nu primesti nici un feedback, in timp ce in intalnirea fata-in-fata poti sa-ti dai seama din discutia cu compania daca ai o sansa reala sa obtii job-ul respectiv si inveti din aceste experiente, mai primesti uneori si feedback, companiile fiind destul de deschise sa trimita recomandari candidatilor, la modul sa-si refaca CV-ul, de exemplu, sa puna accent mai mare pe anumite activitati pe care le-au avut in trecut, pentru ca din cele cateva randuri trecute de candidati nu-ti dadeai seama cate stiau mai exact. Exista, de asemenea, un interes crescut fata de evenimente tip „open days”, unde angajatii ajung in sediul companiei, vad managerii, vad echipa, vad locul de munca, creandu-si astfel o imagine mai apropiata de realitate privind compania respectiva.

Reporter ZF : Cum vedeti piata de outsourcing in urmatorii 5 ani?
Dragos Gheban: In urma declaratiilor companiilor de outsourcing, acestea isi vor tripla numarul de angajati in urmatorii 5 ani, astfel incat au echipe mari de recrutare, putand avea 6-7 interviuri/zi.Multi dintre ei si-au mutat preselectia candidatilor in mediul online, dand o serie de teste sau iau interviuri telefonice, pentru a usura putin procesul de selectie, fiind volumele destul de mari de recrutare, astfel incat e dificil sa te vezi cu toti candidatii.

Reporter ZF : Ce trebuie sa aiba in vedere candidatul, care stie ca este unul din cei 7 din ziua respectiva sau din cei 100 vazuti de un recrutor in saptamana respectiva?
Dragos Gheban: Eu cred ca din punctul de vedere al candidatilor este bine, pentru ca la aceste volume mari de recrutare exista si sanse mai mari de a fi admisi, fiind mai multe locuri scoase la concurs, de regula, spre deosebire de alte interviuri in care stii de la inceput ca a fost scos la concurs 1 singur post, pe care au aplicat 100-300 oameni.Ce trebuie sa stie insa este sa incerce sa se diferentieze de ceilalti candidati, sa reuseasca sa selecteze din intreaga experienta  anterioara doar lucrurile relevante, acesta fiind cuvantul-cheie si pentru CV si pentru interviu, relevanta lucrurilor pe care le spui tu in timpul interviului si alegerea celor mai bune exemple din activitatea ta anterioara. Cateodata, candidatii confunda pregatirea pentru interviu cu invatarea unor povestioare inainte, noi numind insa acest tip de pregatire „crearea unei tolbe cu exemple bune„, iar fiind sub presiune, daca te intreaba cineva sa-i spui rapid un exemplu de proiect dificil in care ai fost implicat, poti sa te pierzi si sa nu-ti vina in minte cel mai bun exemplu, pierzand astfel posibilitatea obtinerii acelui job. Totodata, sa obtina cat mai multe informatii despre angajator, deoarece multi angajatori se plang de faptul ca au candidati care vin nepregatiti.

Reporter ZF : Haideti sa vorbim putin de Outsourcing, cum transforma acest tip de job-uri piata muncii?
Dragos Gheban: E practic o industrializare a serviciilor, o specializare pe o anumita nisa, de aici si eficienta acestui model de business. Acest model a evoluat de la servicii de call-center la servicii HR, contabilitate, marketing, migrand spre procese din ce in ce mai complexe.

Reporter ZF : Ce sfaturi le-ati da liceenilor, spre ce facultate sa se orienteze? Care este trendul?
Dragos Gheban: Daca au inclinatie, le-as recomanda sa se orienteze spre inginerie IT, pentru ca, daca ne uitam la nivel global, este un mare dezechilibru in zona tehnica, in domeniul IT fiind un mare dezechilibru la nivel global.

Reporter ZF : Dar nu vedeti ca, totusi, oamenii care creeaza branduri sau proiecteaza sau meserii legate de comunicarea online, castiga cel mai bine, restul fiind „la banda”, chiar cu matematica si fizica!?
Dragos Gheban: Nu stiu daca este chiar asa, insa este evident ca intotdeauna vor castiga mai bine antreprenorii, cei care vin cu ideea, cu conceptul initial, pentru ca ei investesc si isi asuma cele mai mari riscuri. Cred ca, in continuare, angajatii din IT castiga cel mai bine, mai bine decat cei care lucreaza in comunicare, in social media. Poti sa gasesti de exemplu specialisti care au salarii mai mari decat managerii care ii coordoneaza, pentru ca sunt experti, sunt foarte buni, sunt rari pe piata si atunci este normal sa fie platiti foarte bine!

Pentru cei care doresc sa vizioneze integral interviul, vedeti aici.

Daca ti-a placut articolul sau informatiile ti s-au parut utile, nu uita te rog sa dai like si, daca vrei, sa il distribui prietenilor tai sau sa lasi un comentariu cu parerea ta!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s