Vreau sa-mi dau demisia! La ce ar trebui sa fiu atent(a)?

Posted: 01/09/2014 in Demisie
Etichete:, ,

Demisia3

De cateva ori in viata m-am confruntat cu ideea de a-mi da demisia, din diverse ratiuni : imi gasisem alt loc de munca, mai avantajos din toate punctele de vedere si/sau ma plafonam si vroiam sa evoluez profesional, sa ma specializez in altceva sau pur si simplu locul de munca era neadecvat dpdv atmosfera colegiala/a conducerii/distanta fata de casa, etc.
In momentele respective, uneori am procedat „ca la carte”, insa alteori am regretat ulterior ca nu am lasat o „portita deschisa”, pentru a „mentine legatura”…
 
Ideal
 
Despre ce este vorba mai exact, respectiv ce ar fi fost ideal sa fi avut in vedere in cea mai mare parte din situatii :
 
1) inainte de a fi fost nevoita sa-mi fi dat demisia dintr-un job, fara sa am alta alternativa ca back-up (plecarea la alt loc de munca), ar fi fost util un calcul mai atent al bugetului „de rezistentapana la gasirea unui loc nou de munca, avand surpriza sa nu-mi fi gasit de lucru nu in 1-2 luni, ci in 1-2 ani sau mai mult;
 
2) daca as fi putut ramane mai mult si nu as fi fost fortata sa-mi dau demisia, as fi beneficiat de plati compensatorii, deci din start am pierdut cel putin 1 salariu suplimentar;
 
3) daca nu as fi facut anumite cursuri de specializare, care imi impuneau sa raman o anumita perioada in compania respectiva dupa absolvirea acestora, nu as fi fost nevoita sa le restitui integral/partial costurile de pregatire profesionala (deloc neglijabile);
 
4) ar fi fost util sa le fi cerut sefilor directi o scrisoare de recomandare sau macar un comentariu pozitiv pe retelele de socializare (Linkedin, Facebook, Twitter, etc), in ideea de valorizare ulterioara, la nevoie;
 
5) un calcul la rece al avantajelor si dezavantajelor plecarii de la actualul loc de munca versus viitorul loc de munca, fara implicatii emotionale (entuziasmul unui nou inceput). Au existat situatii in care ulterior am constientizat ca per ansamblu era mai bine la fostul loc de munca, insa era prea tarziu sa mai revin la vechea decizie …;
 
6) nu poti beneficia de indemnizatia de somaj;
 
7) stergerea intregii corespondente/documentelor personale din PC-ul de la serviciu;

In concluzie, pentru a nu avea resentimente/frustrari tardive, mai bine masori de 10 ori si tai 1 data, in caz contrar fiind nevoit sa suporti consecintele! Pana la urma insa, iti asumi decizia si mergi mai departe!

Legal - justitia cu balanta  PS: din punct de vedere legal, lucrurile au mers intotdeauna ok, de aceea nu am dezbatut subiectul din acest punct de vedere, respectiv faptul ca trebuie sa ai intotdeauna in vedere :

1) verificarea termenului legal de preaviz din contractul individual de munca, Codul Muncii, contractul colectiv la nivel national si la nivel de companie (daca exista);

2) verificarea existentei eventualelor zile de concediu neefectuat (ce trebuie platite, daca nu ti le iei inainte sa pleci);

3) intocmirea tuturor formalitatilor interne (ex fisa de lichidare) si obtinerea semnaturilor aferente;

4) daca lucrezi in sistemul bancar si ai credite/depozite, atentie la faptul ca ti se vor elimina toate facilitatile avute in calitate de salariat (ex scutire de comisioane) si vei fi trecut la categoria „client standard”, deci implicit toate costurile vor creste/vei primi dobanda la vedere, fiind nevoit sa-ti lichidezi depozitul la plecare;

5) inregistrarea demisiei la secretariat/HR cu numar si data de inregistrare pe exemplarul personal, angajatorul fiind obligat prin Codul Muncii sa inregistreze demisia (vezi aici model de demisie)

Voi cu ce situatii v-ati confruntat si cum le-ati depasit? Ati fi vrut, retrospectiv vorbind, ca lucrurile sa fi decurs altfel?

Daca ti-a placut articolul sau informatiile ti-au fost utile, nu uita te rog sa dai like, sa il distribui prietenilor tai si sa lasi un comentariu cu parerea ta!

Lasă un răspuns

